najciekawsze artykuły o turystyce w sieci

Dlaczego TuWypoczniesz.pl

Booking.com

Ćwicz jesienią i zimą

TuWypoczniesz.pl.
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Ćwicz jesienią i zimą

Jesień i zima to niełatwy czas dla osób aktywnych i chcących schudnąć. Niższe temperatury i krótszy dzień nie zachęcają do wyjścia z domu. Jakie dyscypliny wybrać, by utrzymać dobrą formę i samopoczucie? Możliwości jest wiele. Ważne, aby wybrać najlepszą dla siebie opcję, czyli formę ruchu dopasowaną do naszych fizycznych możliwości i temperamentu. Wówczas wysiłek sprawi nam autentyczną przyjemność i przyczyni się do podniesienia skuteczności treningu.

{module [640]}

Na świeżym powietrzu

Jesień i zima to także pory roku kiedy czujemy się nieco bardziej leniwi, senni, a nawet apatyczni. Chcąc poprawić sobie nastrój sięgamy po przekąski i słodycze. I osiągamy w ten sposób efekt odwrotny od zamierzonego.

To najtrudniejszy czas, aby wyjść np. na trening biegowy na świeżym powietrzu. Jeśli jednak nie przerażają Was niskie temperatury, nie ma przeciwskazań, aby biegać w takich warunkach. Ważne, aby zadbać o odpowiedni strój i obuwie. Istotna jest również odpowiednia dieta, bogata w białko i witaminy.

Świetna propozycją, dla osób chcących się dotlenić będzie nordic walking. Dyscyplina ta jest odpowiednia dla wszystkich osób rozpoczynających przygodę ze sportem, w każdym wieku, o każdej porze roku. Przyczynia się do poprawy kondycji, pracy serca i całego układu krwionośnego. Angażuje ponad 90 proc. mięśni całego ciała i powoduje o 20 proc. większe spalanie kalorii niż przy tradycyjnym marszu. Jednocześnie w znacznie mniejszym stopniu niż inne sporty obciąża kręgosłup i stawy.

Zima to także czas kiedy przypominamy sobie o jeździe na łyżwach. Lodowiska pojawiają się w wielu miastach, na osiedlach i obiektach sportowych. Jeżdżąc na łyżwach, wzmacniamy i modelujemy brzuch, nogi i pośladki. To także doskonałe ćwiczenie koordynacji ruchów, gracji i wdzięku. Już po kilku treningach przestajemy się garbić – to zasługa pracy mięśni wokół kręgosłupa. Jazda na łyżwach poprawia odporność i samopoczucie, bo to przede wszystkim świetna zabawa, do której chętnie włączają się także dzieci.

Z dodatkiem adrenaliny

Wspinaczka na sztucznej ścianie to ciekawa i wciągająca forma aktywności, która cieszy się coraz większą popularnością z racji coraz większej dostępności ścianek. W czasie jej uprawiania pracuje praktycznie całe ciało, zaczynając od dłoni, poprzez barki, plecy i brzuch, a kończąc na stopach. Na atrakcyjność tej formy rekreacji wpływa również fakt, że do wspinaczki zazwyczaj potrzebujemy partnera, dzięki czemu w parze na pewno nie będzie nam się nudziło. Pokonywanie nowych trudności, wchodzenie na nowy poziom – to także motywacja sama w sobie. Wbrew powszechnym opiniom to sport dla każdego, choć trudniej będzie go uprawiać osobom otyłym. Do jej rozpoczęcia potrzebne są wygodne buty, a resztę sprzętu i niezbędny instruktarz zapewniają profesjonalne ośrodki.

Kompleksowy program

Niezależnie od tego na jaki sport się zdecydujemy, ważne, aby uprawiać go regularnie. Jesień i zima to czas kiedy trudniej o motywację. Dobrze jest wyznaczyć sobie cel, który chcemy osiągnąć. Niech będzie on realny i mierzalny. Bądźmy świadomi tego, że z każdym treningiem zbliżamy się do jego osiągnięcia.

Zbilansowana dieta i odpowiednia suplementacja organizmu pozwalają przyśpieszyć pojawienie się widocznych efektów treningów. Właściwe dobranie suplementów również wspomaga regenerację organizmu i zabezpiecza go przed kontuzjami. Warto dobierać środki na bazie naturalnych składników, tak jak The Run oraz Fit & Slim. To suplementy zawierające maksymalną, bezpieczną dawkę składników aktywnych dopuszczalną przez Unię Europejską. Prosty i przejrzysty program zażywania suplementów pomaga dbać o przestrzeganie harmonogramu ich zażywania.

{module [642]}

Źródło: InfoWire.pl

Tags: sport aktywność

Znajdź nas na Facebooku