najciekawsze miejsca, plany podróży, tanie bilety lotnicze

Trzydniowa wyprawa morska na Preikestolen za 550 zł

TuWypoczniesz.pl.
5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (1 głos)

Powoli rozpoczyna się sezon wiosennych wypadów weekendowych, majówek. Fjord Line po raz pierwszy proponuje swoim klientom rejs połączony z wyprawą na Preikestolen. Preikestolen – słynna skalna ambona rozpostarta nad Lysefjordem, to jeden z turystycznych symboli Norwegii i jedna z największych atrakcji przyrodniczych na świecie. CNN uznał Preikestolen za najwspanialszy z 50 cudów przyrody na świecie, a Lonely Planet za jeden z najbardziej olśniewających punków widokowych. Rejsy rozpoczynają się 16 kwietnia a kończą 21 czerwca 2016 roku.

{module [640]}

Całość wyprawy zajmie nam trzy dni, na pokład wsiadamy w Langesund (Oslo) i tutaj też wracamy, a na szlak zawiezie nas specjalny autobus Fjord Line. Rejsy rozpoczną się 16 kwietnia, będą się odbywały codziennie aż do 21 czerwca. To propozycja dla tych, którzy chcą zobaczyć jedną z największych atrakcji turystycznych na świecie, nie wydać za dużo pieniędzy i nie przeznaczyć na to zbyt dużo czasu. Jak najlepiej zaplanować wyjazd z Polski? Wylecieć z Polski tanimi liniami o poranku i wylądować na lotnisku Sandefjord Torp (Wizz air, bilety od 39 zł, loty z Katowic i Gdańska), to lotnisko jest najbliżej portu w Langesund, skąd o 14:30 wyrusza prom. Następnego dnia o 6:30 rano dobijamy do portu w Risavika, skąd zostanie postawiony po nas autobus Fjord Line, który zabierze nas pod schronisko Preikestolen Mountain Lodge, skąd wyruszymy na półkę skalną. To pozwoli nam oszczędzić czas i pieniądze na dostanie się tam transportem publicznym. Mamy cały dzień na dojście i zejście, są dwa kursy powrotne autobusu, o 14:30 i 16:00. W drogę powrotną z Risavika wypłyniemy o 20:00, by następnego dnia rano przypłynąć z powrotem do Langesund. Za trzydniowy rejs wraz z połączeniami na lądzie zapłacimy 97 euro (kabina podstawowa, cena dla członków Fjord Clubu – członkowstwo jest darmowe, cena regularna 111 euro). Jednym słowem za całą 3-4 dniową wycieczkę (zależy jak ułożą się loty z Polski) zapłacimy około 550 zł. Nie musimy się także martwić o nocleg, bo ten mamy zapewniony na promie. Gdybyśmy wyprawę na Preikestolen chcieli zorganizować lecąc samolotem do Stavanger, to za same połączenia autobusowe w dwie strony: z lotniska do Stavanger, ze Stavanger do Fiskepiren (przeprawa promowa) i z Fiskepiren do Tau i z powrotem zapłacimy około 300 zł. Za same autobusy! I ominie nas morska przygoda.

W pakiecie Fjord Line zyskujemy wygodę połączeń i oszczędzamy. Na promie możemy skosztować także wyśmienitego jedzenia – owoców morza, dań na ciepło – koszt obiadokolacji all inclusive to 47 euro, co zważywszy na ceny norweskie jest korzystną opcją. Rezerwacje biletu i szczegóły trasy promowej Langesund (Oslo) – Preikestolen - Langesund https://www.fjordline.com/pl/wszystkie-oferty/mini-rejs-preikestolen-z-langesund/

Rejsy nie odbędą się w dniach 24 i 26 kwietnia 2016, w pozostałe dni odbywają się codziennie. Dojazd z lotniska Sandefjord Torp do portu w Langesund: najpierw autobus nr 182 z Torp do Porsgrunn http://vkt.reiseinfo.no/ruter/r/22-182.htm potem linią M1 z Porsgrunn do Langesund http://www.rutebok.no/nriiisstatictables/tables/ruter/t/08-201.htm#3 , należy dojechać do centrum a stamtąd przejść do portu, 10 min drogi.